به کارگیری انواع گوناگون حرکت پلانک می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت ماهیچه‌های مرکزی بدن و شکل دادن به عضلات شکم به شمار برود. اگرچه این حرکت نسبتا ساده به نظر می‌رسد و می‌توان آن را به‌ آسانی توصیف کرد، زیرا تنها یک گونه شنای ثابت محسوب می‌شود، ولی انجام آن به این سادگی‌ها هم نیست و در واقع بسیاری از مردم با این حرکت مشکل دارند. افزون بر این، هر چه مدت زمان بیشتری را برای حرکت پلانک در نظر بگیرید، انجام آن دشوارتر می‌شود و فشار بیشتری به بدن وارد می‌کند.

با وجود همه‌ی این‌ها، اگر بخواهید قدرت ماهیچه‌های مرکزی خود را تقویت کنید، انجام درازمدت تمرین پلانک یا تکرار بیشتر آن در یک زمان مشخص، نکته‌ی کلیدی و بهترین راهکار به شمار می‌رود.

اگر همین الان هم می‌توانید شکل استاندارد این حرکت را دست‌کم به مدت دو دقیقه انجام دهید، وقت آن رسیده شما را با انواع گوناگون آن آشنا کنیم تا خود را بیشتر به چالش بکشید و عضلات شکم‌تان را قوی‌تر کنید. ولی پیش از انجام شکل‌های دیگر حرکت پلانک بهتر است تا اندازه‌ای ماهیچه‌های مرکزی خود را تقویت کرده باشید و بتوانید این تمرین را به شکل درست انجام دهید.

بنابراین، اگر تا به حال حرکت پلانک را انجام نداده‌اید یا انجام آن برای شما بسیار دشوار است، بهتر است ابتدا سایر ورزش‌ها را انجام داده تا کمی وزن‌تان را کاهش دهید یا ماهیچه‌های شکم‌تان را تقویت کنید، سپس به سراغ تمرین پلانک بروید.

در ادامه به آشنایی با ورزش پلانک، انواع آن و فواید هر کدام، و همچنین شیوه‌ی درست انجام دادن‌شان می‌پردازیم.